Sari la conținut
Ce este fastingul?

Ce este fastingul?

În ultima perioadă auzim de foarte multe ori cuvântul Fasting. Tradus din limba engleză înseamnă post, dar nu se referă exact la postul religios cu care ne-am obișnuit noi. Scopul în schimb, este același: curățarea trupului, sau, dacă eliminăm conotațiile religioase vorbim despre detoxifierea organismului.

Postul este cunoscut și practicat în numeroase religii. Implică abstinența de la mâncare și băutură pentru anumite perioade de timp. Totuși, în fastingul din ziua de azi sunt permise apa, ceaiul neîndulcit sau cafeaua neagră, simplă.

Ce este Intermittent Fasting?

Hai să vorbim puțin despre fasting intermitent, adică o alternare între perioadele în care mănânci și cele în care postești.

Cele mai populare metode de Fasting intermitent sunt:

  • Metoda 16/8: se mai numește Protocolul Leangains, și presupune consumul de alimente doar într-un interval de 8 ore din zi, iar în celelalte 16 ore postești; poți alege acest interval în funcție de programul tău.
  • Eat-Stop-Eat: această metodă presupune un post complet de 24 de ore, o dată sau de două ori pe săptămână. De exemplu, termini de mâncat prânzul la ora 13:00 și următoarea masă va fi tot prânzul, dar a doua zi, la ora 13:00.
  • Dieta 5:2: înseamnă consumul a maximum 500-600 de calorii în două zile neconsecutive ale săptămânii, iar în celelalte 5 zile poți să mănânci normal.

Beneficiile fastingului

Unul dintre cele mai importante și de altfel, cel mai des întâlnit motiv pentru care oamenii aleg să practice fastingul este scăderea în greutate.

Studiile arată că pierderea kilogramelor a intervenit chiar și când numărul de calorii a fost neschimbat, și asta datorită autofagiei. Procesul de autofagie apare atunci când nu îi furnizezi hrană organismului, iar acesta consumă din ceea ce are deja la dispoziție și începe cu depozitele de grăsime. Practic, folosește tot ce este rău în interiorul corpului tău, grăsime, celule îmbătrânite și bolnave, proteine deteriorate, viruși și bacterii pentru a produce energie. Acest proces susține detoxifierea naturală a organismului.

Printre beneficiile postului intermitent enumerăm și echilibrarea tensiunii arteriale, prevenirea diabetului de tip 2 și chiar și a unor tipuri de cancer. În plus, nivelul de energie crește, sistemul imunitar devine mai puternic, iar regenerarea celulară întârzie procesul de îmbătrânire. Nu trebuie să uităm nici de efectul antiinflamator pe care îl are fastingul asupra întregului organism.

Detox natural

Organele responsabile pentru detoxifierea naturală a organismului și cărora ar trebui să le acordăm o atenție sporită pentru buna lor funcționare sunt:

  • Ficatul - principalul organ de detox. Are grijă de peste 500 de procese metabolice;
  • Rinichii - filtrează reziduurile metabolice din sânge și reglează pH-ul corpului;
  • Sistemul limfatic - transportă nutrienți și elimină toxinele. Are nevoie de activitate fizică pentru a-și îndeplini eficient funcția;
  • Plămâni - elimină toxinele prin procesul de respirație;
  • Colonul - absoarbe nutrienții și permite corpului să elimine deșeurile;
  • Pielea - este cel mai mare organ prin care se elimină toxinele și asta se întâmplă prin transpirație.

De ce să consumi apicole în timpul fastingului intermitent?

Ca să nu-ți privezi organismul de nutrienții necesari, în intervalul orar în care ai voie să mănânci trebuie să alegi alimente și suplimente alimentare cât mai sănătoase. În același timp, mesele tale trebuie să fie echilibrate. Este destul de greu să faci asta când ai doar câteva ore în care poți consuma alimente. Însă, te poți asigura ca aduci un aport semnificativ de vitamine și minerale in organism, consumand produse apicole înainte de prima masă a zilei. Păstura si polenul crud te vor ajuta în programul de detoxifiere deoarece acestea favorizează accelerarea metabolismului.

Păstura este un bio-stimulator natural bogat în fito-hormoni, polifenoli cu efect antioxidant, elemente minerale şi substanţe active, ce fac din aceasta un produs apicol desăvârșit. Este un excelent adjuvant în detoxifierea organismului și ajută la reducerea colesterolului din sânge.

Mai multe despre păstură și rolul acesteia în detoxifierea organismului poți citi aici: PASTURA ESTE SAU NU ESTE EFICIENTA IN CURELE DE DETOXIFIERE?

Polenul crud de Cireș ajută la eliminarea toxinelor din organism și acționează benefic prin curățarea rinichilor și a vezicii urinare. Polenul crud de salcie și măr întărește sistemul imunitar, reglează flora intestinală și metabolismul, fiind și un bun detoxifiant. Acesta are o puternică acțiune antioxidantă și de combatere a radicalilor liberi.

Pare că aduce doar beneficii, dar totuși, fastingul nu este pentru toți și este indicat să consulți un medic înainte de a începe postul intermitent. Cu toate acestea, Hipocrate spunea că postul ajută corpul să se vindece singur și ulterior, numeroase studii medicale au confirmat această ipoteză.



Surse:

https://www.medicalnewstoday.com/articles/322293#tips-for-maintaining-intermittent-fasting

https://www.healthline.com/nutrition/intermittent-fasting-guide#what-it-is

https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/intermittent-fasting-what-is-it-and-how-does-it-work

https://doctormihail.ro/2019/10/29/intermittent-fasting-dovedit-stiintific-sau-una-dintre-cele-mai-bune-metode-de-a-ramane-sanatos/

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/08/180830084826.htm

https://organicsfood.ro/autofagia-cum-sa-incepi-reinnoirea-corpului/

https://www.revistamedicinas.ro/articol/detoxifierea-organismului-in-mod-natural-care-sunt-cei-mai-buni-antioxidanti-315

Articolul anterior Produsele apicole - Superalimente esentiale pentru sanatatea noastra